Proses kitar semula serpihan botol pembersihan dan pembersihan proses pengeluaran

- 2021-04-28-

Nama saintifik haiwan peliharaan adalah poliester, yang merupakan resin termoplastik kristal. Kitar semula haiwan peliharaan sampah secara langsung mempengaruhi pembangunan industri.


Di China, plastik haiwan peliharaan digunakan terutamanya untuk membuat filem, botol, dan lain-lain. Dengan penggunaan botol haiwan peliharaan yang semakin meningkat, kitar semula menjadi semakin penting.


Kualiti kitar semula botol haiwan peliharaan dipengaruhi oleh dua faktor: satu menyusun, dan yang lain adalah pembersihan.


Menyusun adalah untuk memisahkan PVC yang didop pada botol haiwan kesayangan, botol polimer lain dan botol berwarna. Banyak kilang domestik menggunakan penyortiran manual. Di Eropah dan Amerika, peralatan menyusun lebih popular.


Garis pembersih serpihan botol haiwan kesayangan umum merangkumi bahagian pra-mencuci, bahagian mencuci, bahagian membilas dan proses lain


Bahagian sebelum mencuci: Gunakan air untuk membuang bahan pencemar yang melelas di permukaan bahan. Air yang digunakan di bahagian ini berasal dari proses pembersihan, jika tidak, air akan dibuang sebagai air sisa

Selepas bahagian pra-mencuci, gam label pelekat mula mencair dan botol PVC mula pudar.


Bahagian pembersih serpihan botol haiwan peliharaan: gam yang tersisa dan bahan cemar lain dapat dipisahkan dengan tangki pembersih, pemisah mendatar dan peralatan lain. Pada masa yang sama, dalam proses pembersihan, pembersihan berterusan atau sekejap-sekejap dapat dipilih sesuai dengan apakah kandungan pengotor bahan itu seragam.


Proses pembilasan: Ia dapat memisahkan polimer dengan ketumpatan yang berbeza dan membersihkan bahan semula dan menyeimbangkan nilai pH.


Dalam keadaan normal, setelah pembersihan berkualiti tinggi, kandungan pelbagai kekotoran dikawal sekitar 10PPM.